10-13 oktober - Reisverslag uit Saint Augustine, Verenigde Staten van Chris en Fiona Neut - WaarBenJij.nu 10-13 oktober - Reisverslag uit Saint Augustine, Verenigde Staten van Chris en Fiona Neut - WaarBenJij.nu

10-13 oktober

Door: Fiona

Blijf op de hoogte en volg Chris en Fiona

13 Oktober 2014 | Verenigde Staten, Saint Augustine

Vanuit Sarasota vertrokken we vanochtend richting St. Petersburg. Om er te komen moet je over de Sunshine Skyway brug, een hele lange brug. Van een afstand doet ie denken aan de brug bij Milau in Frankrijk. Uiteraard maken we een paar foto's voor we eroverheen gaan. Prachtig! Na de foto stop rijden we de brug op. Wauw! De kabels zijn geel, maar van veraf leken xe gewoon grijs... En door de zon die erop staat lijken ze zelfs goud, echt schitterend.

Langs de brug ligt aan weerskanten een lange pier voor vissers. Daar willen we eigenlijk wel even op, dus we rijden die kant op. Als we halverwege zijn blijkt dat je moet betalen, nou laat maar zitten dan! We besluiten bij de parkeerplaats lekker te gaan picknicken. Er is ook een klein strandje. Chris vindt er de Horseshoe crab, een heel bizarre krab... Ik vind t maar een eng beest...

In St. Petersburg rijden we naar de pier, want dat moet 1 van de grootste attracties zijn. Helaas blijkt dat de pier gesloten is. We lopen er toch een stukje overheen en zien een pelikaan van heel dichtbij. Vanuit het parkje bij de pier vertrekt een trolley richting het centrum, dus die nemen we. We struinen wat door de straatjes en gaan heerlijk lunchen. Chris bestelt een salade...maar het is echt gigantisch veel! Ergste is nog dat hij de hele salade opeet...hahaha.

De dag is alweer om. Bij ons hotel is uiteraard weer een zwembad, dus we duiken er nog even in. Anne vindt zwemmen geweldig en wil er niet meer uit! Ze wil zelfs zo graag zwemmen dat als we er uit zijn ze besluit er zelf weer heen te lopen...LOS!! Chris en ik apetrots natuurlijk :-)

11 oktober
Vandaag hoeven we maar een klein stukje te rijden, naar Tampa. We rijden naar het Florida Aquarium. Tijdens onze hele reis hebben we nog nauwelijks kinderen gezien, de gemiddelde leeftijd hier is echt 65 denken we vaak...maar hier bij het aquarium...zijn ALLE kinderen van Florida bij elkaar! Zo lijkt het iig haha. Anne vindt het geweldig hier en kijkt haar ogen uit. Vooral de snelle otters vindt ze helemaal het einde!

Na het aquarium rijden we nog wat rond door Ybor city, de oude Cubaanse wijk van Tampa. Echt oud en mooi om te zien. Een groot contrast met wat we tot nu toe hebben gezien, want bijna alles in Florida is nieuw en luxe.

Aangezien we nog wat tijd over hebben gaan we nog even winkelen bij de Apple Store in Brandon ;-)

En vanavond hebben we heerlijk gegeten bij het Outback Steakhouse, jammie!

12 oktober
Van Tampa rijden we vandaag naar Jacksonville. Dit is een van de langste ritten deze vakantie. We moeten bijna vier uur rijden. Halverwege de rit ligt Silver Springs. Hier kun je met een 'Glass Bottom Boat' over de rivier varen. We komen even over twaalf uur aan en om een uur vertrekt de rondvaart van 90 minuten. We eten en drinken dus eerst nog wat en lopen wat rond in het werkelijk schitterende park.

Even voor enen mogen we aan boord. Iedereen is meteen alweer helemaal betoverd door Anne. Wat een aantrekkingskracht heeft onze mooie meid toch!! Anne vindt het prachtig dat ze door de bodem van de boot kan kijken en is druk op zoek naar vissen (en wij ook ;-)). Maar ook om de boot heen kijken we onze ogen uit, wat is het hier mooi! Super groen en mooi hier. We hebben heel veel geluk want we zien een stuk of 7 alligators (incl. twee babygators :-D), wel 40 schildpadden en nog veel meer dieren zoals vogels e.d.

Silver Springs was echt de moeite waard! Wij vonden het veel leuker en mooier dan de Everglades! Maar ja, dat kan ook komen omdat we in de Glades niet echt ver kwamen met Anne... Maar ach, dat komt een volgende keer dan wel ;-)

Nog een paar uur door en dan zitten we alweer in ons volgende motel. De vakantie gaat weer veel te snel voorbij, want we zijn al op de helft...

13 oktober
Gelukkig hoeven we vandaag niet ver te rijden. We bekijken vanuit de auto Jacksonville kort, maar vinden het niet leuk genoeg om ervoor te stoppen. Daarom rijden we meteen door naar St. Augustine. En we worden blij verrast! Wat een ontzettend leuk stadje dit! Alles ziet er nog heel authentiek uit. Hier stoppen we dus zeker wel! Voor een tarief van 10 dollar kun je hier parkeren (slik). We wandelen wat door de straten langs Flagler College (vroeger Ponce de Leon Hotel) en de prachtigste gebouwtjes.

Al gauw betrekt de lucht. Omdat het ook lunchtijd is gaan we op zoek naar een leuk restaurant. We vinden er een waar je boven op een grote veranda buiten kunt zitten, met uitzicht over het water. Net op tijd schuiven we aan, want er barst een flinke bui los. Als het regent in Florida dan giet het ook echt! Gelukkig is het maar een korte bui, dus na het eten is het weer prachtig weer. Anne valt al snel in slaap, dus slenteren we heerlijk nog wat rond.

Tja, en dan is het alweer tijd om het hotel op te zoeken. Deze La Quinta zit op Outlet Mall Blvd...hihihihi! Jaja, bij een winkelcentrum, dus ;-)
Maaaaaaaar, eerst nog even heerlijk zwemmen bij het hotel. Deze heeft zelfs een verwarmde jacuzzi, heerlijk!! Daarna nog even snel de winkels in. Er zit ook een MK, maar de prijzen vallen een beetje tegen... Jammer! Gelukkig vind ik bij Dress Barn wel een heel leuk jurkje en shirtje :-)

Morgen een heerlijk stranddagje. Ons volgende hotel is in Daytona Beach, aan het strand!