19-22 september - Reisverslag uit Luxor, Egypte van Chris en Fiona Neut - WaarBenJij.nu 19-22 september - Reisverslag uit Luxor, Egypte van Chris en Fiona Neut - WaarBenJij.nu

19-22 september

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Chris en Fiona

28 September 2010 | Egypte, Luxor

19 september 2010

Jaja vandaag is onze huwelijksreis begonnen!! Eindelijk ga ik naar Egypte!! Dat is al zooooooo lang een droom van mij!!

Na een vertraging van een half uur (omdat er te VEEL brandstof in het vliegtuig zat!!) zijn we onderweg!

20 september

Na een lange reis kwamen we pas 's nachts rond 5 uur aan in het hotel... Op het vliegtuig moesten we met de trap het vliegtuig uit en met bussen naar de terminal! De groep al even kort gezien en volgens mij is het wel een leuke groep! Jonger dan we dachten!

Vandaag rustig ontbeten en toen naar het Egyptisch museum gelopen. Het was maar 2 minuten lopen volgens de gids... Dat waren dus wat wij nu Egyptische minuten noemen... Lees: ruim een half uur!! In het museum uren rondgelopen want er is zo vreselijk veel!! Vooral de schatten van Toetankahmon waren erg indrukwekkend! Helaas mochten we nergens in het museum foto's maken :-(

Eerste indruk van Egypte: Cairo is druk, rumoerig, rommelig, stoffig, maaqr wel heel erg leuk! Morgen naar Gizeh :D:D:D

21 september

Pfff... hele drukke dag vandaag!! Om half acht zaten we al in de bus. We vertrokken eerst richting Memphis. Onderweg viel me op hoe slecht de wegen zijn, maar ook de mannetjes op ezels met vrachtladingen takken (meer tak dan ezel...) Ook vond ik een bord langs de weg erg mooi: "Egypt is the country of civilization.", dus... In Memphis een kort bezoek aan het museum met een enorm beeld van Ramses II. Daarna naar Sakkara. Daar was alles heel mooi en nieuw. Hier was een museum voor Imhotep, architect en rechterhand van Koning Djoser. Imhotep ontwierp de eerste piramide bestaand uit 6 mastajabs (graven). Na het museum gingen we een aantal tombes bekijken met veel hierogliefen. Door hele smalle en lage gangetjes, maar wel heel gaaf! En natuurlijk hebben we ook de piramide van Djoser bekeken!

Na een lekkere en gezellige lunch door naar Gizeh! Eindelijk heb ik de piramides gezien!! Erg gaaf! En natuurlijk ook de Sfinx! Oh en ik weet weer wat ik waard ben... Chris kreeg 2 miljoen kamelen geboden voor me ;-)

22 september

Vanochtend weer de bus in om Cairo te verkennen. We begonnen in Koptisch Cairo in de Hangende Kerk. Een prachtige Grieks-orthodoxe kerk die hangt op de fundering van fort Babylon. Daarna nog een aantal kerkjes bekeken en een synagoge. Toen door naar de Citadel en de moskee van Mohammed Ali. Hij lijkt heel erg op de Blauwe Moskee in Istanbul!! Daarna naar Khan Al Kalili markt waar we eerst even hebben geluncht en toen over de markt geslenterd. Ze hadden er hele mooie dingen (zoals markasiet sieraadjes...) maar ik werd helemaal gek van de mannen: "He Shakira. You so beautiful! Your husband very lucky man! How many camels??" en dat 100.000 keer... Sommige waren wel grappig:
"What do you need?"
"Nothing!"
"I have nothing in every colour!"
en:
"Sir, I know how to take your money!"

Nu in de nachttrein naar Aswan!!

• 28 September 2010 - 12:10

Merel:

Hoihoi,
    Wat een verhalen zeg!!! Erg leuk om te lezen! Geniet lekker van jullie mooie reis!
    Liefs Merel

• 28 September 2010 - 12:29

Jan B:

Ik wist dat ik veel heb weggegeven, maar 2 miljoen kamelen! Geniet er van, leuke verhalen heb je zo al.

• 28 September 2010 - 16:38

Laura Jong:

Hey meis,
    dat klinkt al heel erg goed en mooi.
    Weet je inderdaad weer wat je waard bent. En Chris weet wat ie heeft ;)
    Geniet er vooral van.
    Liefs Laura

• 28 September 2010 - 19:15

Mirjam:

Dat klinkt allemaal wel heel erg leuk hoor! Ben echt supernieuwsgierig naar alle foto's. Geniet lekker van jullie welverdiende vakantie enne.....kamelen zijn heel zeldzaam in Nederland dus nog meer waard.......die Chris kan terug als miljonair!!x Mirjam (maar toch liever gewoon met jou hoor)

• 29 September 2010 - 08:00

Roxanne:

Leuk om te lezen! Ben zelf ook in Egypte geweest en je verhalen zijn dus errug herkenbaar! Fijne reis!
    Groetjes,
    Roxanne