26-28 september - Reisverslag uit Luxor, Egypte van Chris en Fiona Neut - WaarBenJij.nu 26-28 september - Reisverslag uit Luxor, Egypte van Chris en Fiona Neut - WaarBenJij.nu

26-28 september

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Chris en Fiona

29 September 2010 | Egypte, Luxor

26 september

Chris is jarig!! En we zijn alweer een maand getrouwd!!

Vanochtend op tijd uitgecheckt uit het hotel en vertrokken naar de Feloeka's! Daar aangekomen werden we blij verrast want de boten waren vrij groot en het hele dek was opgemaakt als soort lounge-bed! Super gaaf! Wij, Rebecca&Dennis, Jack&Henriette en Peter hadden 1 boot, en Ben, Wendy, Mark, Patricia, Jitske en Tom&Inga hadden de andere.

Voor we konden vertrekken was er nog een uitgebreide politie controle, en dat kwam goed uit, want toen kwam Mohammed met de taart voor Chris! Chris was heel erg verrast en vond het erg leuk! Mohammed had met Rebecca en Jack de taart uitgezocht bij de beste bakker van Aswan! Het was een hart, met 1 helft met chocola, en de andere met vruchten! En er stond zelfs 'Happy Birthday Chris' op! Natuurlijk hebben we met zijn allen ook even voor hem gezongen!

De rest van de dag lekker geluierd op de boot, beetje lezen, beetje slapen en tussendoor even lunchen op de 'motherboat'. Echt een heel relaxed dagje zo! De zonsondergang was prachtig! Nu liggen we vlak voor Kom Ombo aangemeerd en gaan we op de boot slapen. Wat een leven ;-)

27 september

Ok.. het was de bedoeling dat we om 6 uur zouden opstaan...maar de kapitein had zich verslapen!! Hihi!
Dus wat later ontbeten (bij zonsopkomst...) en toen het laatste stukje gevaren naar Kom Ombo. Vanaf het water konden we de tempel goed zien (helaas gingen we er niet heen :-(). Eenmaal daar moesten we nog best een eindje lopen naar de bus, over een zandpaadje, met al onze bagage!!

Eerst reden we naar de Horustempel in Edfu (prachtig!!) en toen naar de tempel in Esna. In Esna reden we door een echt Egyptisch dorpje en kwamen we aan bij een kleine tempel midden in de stad! De tempel ligt onder straatniveau, en het schijnt dus dat er onder het stadje nog veel meer verstopt ligt!! Op het oog leek het weinig, maar toen we de tempel ingingen...Wauw! Heel intiem, en met nog redelijk veel kleur! Toen door naar Luxor, waar bleek dat we een ander hotel kregen... geen 3 maar 4 sterren!! Super! Internet, shops, geldautomaat, zwembad! Heerlijk!! Morgen gaan we naar Karnak!!

28 september

Oh wat slapen de bedden in dit hotel zalig!! En wat een super ontbijtbuffet!! Maar goed...

Om half acht vertrokken we per paardenkoetsje naar de tempel van Karnak. Daar kregen we eerst een rondleiding met gids. Wat een gigantisch complex!! MEGA pilaren, vol met hierogliefen. Een beeld van een scarabee! Rond 10 uur waren we al weer terug in het hotel en dat is maar goed ook... Het is hier 's morgens vroeg al bloed heet, en het wordt hier elke dag wel 45 graden... Dus de rest van het dag lekker doorgebracht in het hotel.

Vanavond hebben we heel gezellig met de hele groep aan de Westbank gegeten. Morgen de Vallei der Koningen!

• 29 September 2010 - 21:32

Jan B:

Klinkt allemaal geweldig, fyn dat je geniet en liefs van een stinkend jaloerse vader!

• 04 Oktober 2010 - 10:10

Rick&Daphne:

Nog van harte Chris met je verjaardag!
    Wat klinkt jullie huwelijskreis heerlijk.Is het echt niet te warm daar??? Hoe was de vallei van de Koningen?
    Lijkt me allemaal zo indrukwekkend wat die Egyptenaren hebben gebouwd. Top dat jullie weer een blog bijhouden.

Liefs R&D XXX