14-18 oktober - Reisverslag uit Plantation Mobile Home Park, Verenigde Staten van Chris en Fiona Neut - WaarBenJij.nu 14-18 oktober - Reisverslag uit Plantation Mobile Home Park, Verenigde Staten van Chris en Fiona Neut - WaarBenJij.nu

14-18 oktober

Blijf op de hoogte en volg Chris en Fiona

18 Oktober 2014 | Verenigde Staten, Plantation Mobile Home Park

Dag 13 - 14 oktober
Een stranddag vandaag. We rijden van Jacksonville naar Daytona Beach. We nemen lekker de scenic route langs de kust. Overal staan kasten van huizen, de een nog mooier dan de ander. Twee of drie garages per huis! In Daytona Beach aangekomen gaan we lekker een stukje wandelen langs het strand. Ze verkopen hier Taffy, dus dat moet mee!! We besluiten bij Sloppy Joe's wat te eten en drinken. Chris bestelt nachos en ik taart. Als de ober drie bordjes komt brengen voor de nachos krijgen we het gevoel dat het misschien wat veel is... En ja hoor! Ik krijg een kwart taart en Chris een gigantisch bord nachos!! Slik... Dat krijgen we natuurlijk nooit op haha.

Om drie uur kunnen we inchecken in het hotel. Ze hebben een zwembad aan het strand, dus daar moeten we zeker even in. We zijn net op tijd, want even na vieren begint het te onweren.

We doen nog even snel een paar boodschappen en dan gaan we terug naar het hotel. Gezien onze mega lunch eerder eten we gewoon een bakje soep op de kamer, meer dan genoeg ;-)

Morgen naar het Kennedy Space Center!

Dag 14 - 15 oktober
Als klein kind wist ik het zeker: ik word astronaut! Ik gaf zelfs een feestje in het Space Expo en nam een kijkje bij ESA... Ach ja, dromen veranderen soms. Maar toch... Een klein beetje van dat kind in mij was vandaag extreem blij! Want jaja, we gingen naar het Kennedy Space Center!!

Al vanaf een afstandje zag ik de raketten staan, jeeeh we zijn er bijna dacht ik! Eenmaal binnen keken we allemaal onze ogen uit, wat indrukwekkend allemaal. Overal raketten, astronauten pakken, en nog veel meer. Vooral de Atlantis maakte veel indruk. Deze spaceshuttle is 32 keer de ruimte in geweest, onvoorstelbaar! We maken ook een rondrit over Cape Canaveral en zien onder andere een lifesize raket, wow!

Al met al een fantastische dag. Nu in ons 'resort' waar we niet de kamer hebben gekregen die we hadden geboekt... Maar morgenochtend gaan ze het oplossen voor ons... Ach ja, dat zien we dan wel weer ;-)

Dag 15 - 16 oktober
Na een drukke dag als gister doen we vandaag rustig aan. We staan op ons gemak op, ontbijten, en gaan dan Orlando even in. We rijden naar Winter Park, dat zo heet omdat rijke oude Amerikanen hier overwinteren hahaha. Hier wandelen we heerlijk wat rond, en drinken lekker een kopje koffie. Anne is weer de attractie van de dag en versiert iedereen die ze ziet.

Daarna doen we nog even boodschappen, en we gaan even langs bij Ross. Wat een heerlijke winkel zeg! Ik koop twee jurken en twee tops en Chris een mooie Levi's riem, alles bij elkaar nog geen 45 euro! Hihi. Ik vrees dat we straks een extra koffer nodig hebben voor al die aankopen...

Morgen weer een drukke dag...want eindelijk naar Disney! Gelukkig hebben we een upgrade van onze kamer gekregen, we zitten nu in een supergrote hoekkamer, met kingsize bed en fantastisch uitzicht!

Dag 16 - 17 oktober
Als je naar Florida gaat dan heb je eigenlijk geen keus....dan MOET je naar Disney. Althans, dat vind ik en heb ik Chris verteld... En toen hij zei dat Anne het zich toch niet zou herinneren..zei ik, wie zegt dat we voor Anne gaan? Hahahaha ;-)

Maar goed, vandaag was het dan zover. Vroeg opgestaan, want ik wil de dag maximaal benutten. Om half negen zitten we dan ook in de auto. Het is vlakbij. Om alle parken hier is een compleet wegennet, niet normaal! Uiteindelijk komen we aan op de parkeerplaats. Vanaf daar kun je met trolleys naar de ticketverkoop. Compleet afgeladen zijn ze! Gauw onze kaartjes gehaald. Maar dan ben je er nog niet... Want het park (Magic Kingdom) is nog 1,5 mijl verderop... Gelukkig kun je er met monorail of ferryboot naartoe. Wij kiezen voor de boot. Wauw af een drukte... Vrijdag schijnt een rustige dag te zijn, waarop 'maar' 10.000 mensen het park bezoeken. Er zijn dagen waarop er wel 90.000 mensen zijn... Wauw! Ben ik blij dat het rustig is vandaag, want je breekt nu al je nek over al die mensen!! Wat ons vooral opvalt is dat echt iedereen een kinderwagen mee lijkt te hebben, niet normaal. Daar horen wij uiteraard zelf ook bij haha. Bij alle attracties zijn parkeerplaatsen voor kinderwagens, en overal staan die vol!

De attracties kennen we natuurlijk wel een beetje, maar toch is het allemaal weer net even anders. Het is een schitterende dag. Anne kijkt haar ogen uit overal! Wijst naar alle figuurtjes, roept oeh en aaah en is gewoon helemaal blij! Zo leuk om te zien. Ook wij genieten natuurlijk volop, maar toch beleven we vandaag wel anders. Met zo'n kleintje doe je toch minder, en je let vooral op haar reacties, waardoor je soms de attracties mist. Maar ach, voor ons is Anne de nummer 1 attractie, dus we vermaken ons prima!

Na een lange dag zijn we weer terug in het hotel. We zijn allemaal gesloopt dus gaan lekker op tijd naar bed!

Dag 17 - 18 oktober
Het einde van de vakantie komt alweer in zicht nu we langzaam terug richting Miami rijden... Maar gelukkig hebben we nog even! We rijden weer een heel eind vandaag, zo'n 2,5 uur. Maar dan heb je ook wat...want dan zit je op Palm Beach! Dit is de rijkste plaats van Florida, en dat is te zien. Overal alleen maar dure huizen en winkels. Wij gaan lekker naar het strand, waar we heerlijk even langs de waterlijn wandelen. We eten en drinken wat en gaan dan weer door. Nog even wat kleine boodschappen doen en dan naar het hotel. Heerlijk een duik in het zwembad, Anne vindt dit echt het leukste wat er is! Eten bij Denny's (jammie!) en op tijd naar bed.