Kerst en Fraser Island - Reisverslag uit Sydney, Australië van Chris en Fiona Neut - WaarBenJij.nu Kerst en Fraser Island - Reisverslag uit Sydney, Australië van Chris en Fiona Neut - WaarBenJij.nu

Kerst en Fraser Island

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Chris en Fiona

31 December 2009 | Australië, Sydney

25 december

Jeeh, het is kerst!!
Vanmorgen met de familie cadeaus gedaan. Het merendeel was natuurlijk voor Nik, maar er lag zelfs ook wat voor ons onder de boom! Nik was vooral heel erg blij met een grote truck vol met blokken (de truck is groter dan Nik ;) ). Hij haalde blokken eruit, stopte ze er weer in, eruit, erin, etc. etc.

Vanmiddag met iedereen een kerstlunch gedaan, John & Joke en Janet & Bill waren er ook. David had het eten gemaakt, dus het was echt heerlijk! Verder de was gedaan, en eindelijk wat foto's onlne gezet. Leuk zijn ze he??

Morgen richting Hervey Bay om naar Fraser Island te gaan!

26 december

Chris heeft vanmorgen zijn eerste Vegemite geproefd ;) Net als een echte Aussie baby kreeg hij een "soldier" (toast, boter, vegemite). Nik kreeg ook, en zat daarna onder de vegemite!

Na t ontbijt afscheid genomen van iedereen, maar we mochten niet weg voordat we een flinke zak met eten meekregen... haha!

Onderweg naar Hervey Bay een stop gemaakt in Byron Bay, en de vuurtoren bezocht. We zijn dus op het oostelijkste punt van Australie geweest!!

Nu in Hervey Bay op Lazy Acres Caravan Park. Mooie camping, met echt een fantastische camp kitchen! Lekker geBBQt met worstjes en hash browns (Ot: hashbrown=rosti!). Morgen naar Fraser Island!!!!

27 december

Vanmorgen vroeg voor de camping opgehaald om naar Fraser Island te gaan. Met de boot een uurtje gevaren, en toen waren we er! Het weer zat niet echt mee, bewolkt, af en toe buien :( Op t eiland stond onze gids ons al op te wachten. Met de hele groep (40 man) de bus in en op weg! Eerst Basin Lake bekeken. Echt het meest witte zand dat we ooit hebben gezien!!! Was net sneeuw ;) Toen een wandeling gemaakt langs Wangoolba Creek. Het water is zo helder dat als je niet goed kijkt dan zie je niet eens dat er water in staat!! De wandeling was echt een soort regenwoud wandeling, met prachtige bomen onderweg, en gekke planten! Toen bij Lake McKenzie aangekomen waar we een heerlijke en super uitgebreide lunch kregen! Heerlijk gezwommen in het meer, met echt warm water gewoon!

Eind van de middag naar onze Wilderness Lodge gebracht. Erg leuk, maar wat denk je, vol met Nederlanders!! Haha. Wel erg leuk om verhalen uit te wisselen met ze! Morgen weer vroeg op voor een druk dagje.

28 december

AAAAHHHH!!! Vannacht besloot de rookmelder in onze kamer op hol te slaan... dus niet echt lekker geslapen. Kijken we naar buiten, regent het...en niet een beetje... Maar goed, eerst lekker ontbeten bij de Dingo Bar. Daar werden we weer opgehaald voor dag twee. Flink stuk gereden, kwamen aan op het strand, echt geweldig die rit in de 4WD bus!! Op het strand Dingo's gezien!! Een vader met vier pups!!! Echt zo leuk! Eerste stop bij Eli Creek, maar het regende nog heel hard! Dave, onze gekke gids besloot dan eerst maar naar het eind van het strand te rijden in de hoop dat het weer beter zou worden. Dus was de volgende stop de Champagne Pools. En ja hoor, het zonnetje kwam even tevoorschijn!! Ik heb er heerlijk gezwommen, maar Chris vond t water te koud (zeewater). Toen doorgereden naar Indian Head, waar je een geweldige uitkijk hebt!! Ik ontdekte daar in de rots een vogelnestje met zwaluwen!! Echt zo leuk!! Daarna op t strand weer een heerlijke lunch gehad! Chris ontdekte tussen de rotsen op t strand nog hele leuke krabbetjes! Weer de bus in voor de volgende stop. Dave kwam later de bus binnen met een tak met een hele grote spin!! Hij vertelde dat het een heel bijzondere spin was, die een gouden web weeft.

De volgende stop was de Pinnacles (coloured sands), ook erg gaaf om te zien! Daarna door naar het Maheno Shipwreck, of nou ja, wat er nog van over is. Wel heel gaaf om te zien! Als laatste stop nog naar de Sand Dunes, wat echt heel gaaf is om te zien!! Het is eigenlijk gewoon een woestijn! Dave liet ons nog Jumper Ants zien, die volgens hem de gevaarlijkste dieren van Australie zijn!

Daarna terug op de boot. Lekker nog wat gegeten in Hervey Bay. Nu weer naar bed, want morgen vertrekken we richting Sydney!!

• 31 December 2009 - 00:17

Jan:

Zeewater te koud voor een Hollandse jongen in tropisch weer? Ben je wel goed Chris? Take a beer to get over it!

• 31 December 2009 - 01:11

Laura Jong:

Oh, wow. het ene verhaal is nog mooier dan het andere, Fi. Als ik zo je verhalen lees, komt er een land op mijn verlanglijstje bij ;)

Hoe was jullie jaarwisseling trouwens? (duurt nog heel ff, maar tegen de tijd dat je dit leest, is ie al geweest ;)). Happy new year. (voelt wel een beetje apart om zo te zeggen ;)). Doen we als je terug bent gewoon over.

• 31 December 2009 - 13:53

Audrey:

Haha dus het is rösti, waarom zeggen ze dat dan niet gewoon:P Maar zo te horen hebben jullie al heel wat avonturen beleefd! en een spin die een gouden web weeft?! klinkt gaaf en creepy tegelijk! xoxo

• 31 December 2009 - 14:01

Inge:

Heeey chris wat is dat nou??!! Ik dacht dat ik de koukleun hier was...

Heel leuk dat jullie me vanmorgen even wakker hebben gebeld!!
    Ik heb net de eerste beelden op het journaal gezien van het nieuwe jaar in Australie en dat ziet er echt GEWELDIG GAAF uit!!!

Heb ik toch een beetje het idee dat ik er ook bij was... Happy new year!! En tot over.. WAT 20 dagen alweer??!!!
    Time flies...
    Tot gauw!!