Een weekje Sydney, en Canberra - Reisverslag uit Cooma, Australië van Chris en Fiona Neut - WaarBenJij.nu Een weekje Sydney, en Canberra - Reisverslag uit Cooma, Australië van Chris en Fiona Neut - WaarBenJij.nu

Een weekje Sydney, en Canberra

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Chris en Fiona

06 Januari 2010 | Australië, Cooma

Ok ok, ik weet het, het is al even geleden dat er een update was... maar we hebben het zo druk gehad!! En de tijd gaat zo snel... nog minder dan 2 weken!! :(

31 december

Vanmorgen heerlijk uitgerust wakker geworden, want we sliepen voor het eerst sinds tijden in een echt bed!!! Heerlijk! Met Roger en Wai naar de vismarkt geweest, daar is echt niks veranderd! Chris vond t geweldig, ik vond t stinken ;) Wai heeft voor een heel weeshuis aan eten gehaald...
Later nog met Roger en Zoe boodschappen gedaan voor t avondeten, en even wat gehaald voor mijn verkoudheid. Komen we terug...is Zoe nog wat vergeten... dus ik met Zoe weer terug! Haha. 's Avonds hebben we heerlijk onze eigen pizza's gemaakt, echt super!! Daarna kwamen er wat mensen op bezoek. Om 21 uur het eerste vuurwerk (voor de kids ;) ) WAUW! En om middernacht dan het "echte" vuurwerk...echt WAANZINNIG gaaf!! We konden alles zien, en waren allebei heel erg onder de indruk! Het is hier nu 2010!

1 januari

Vanmorgen lekker ontbeten met door Zoe gemaakte pannenkoeken! Om 10 uur was het nieuwjaar in NL en we zagen Parijs en Berlijn op tv, heel gek! Daarna met Roger en Wai vertrokken richting de Blue Mountains. Zij gingen gelijk naar Windyridge (huis), maar Chris en ik zijn eerst naar de Three Sisters gereden. Daar de Scenic Railway heen genomen, en de Scenic Cableway terug. Erg leuk om te doen! Daarna door naar het huis. Het is daar zo geweldig!! Roger heeft heerlijk voor ons gekookt.

2 januari

Vanmorgen een heerlijk ontbijt met scrambled eggs, en toast met zelfgemaakte abrikozenjam van Roger... JAMMIE! Daarna heerlijk door de tuin gewandeld met ze. Toen was het alweer tijd om richting Sydney te gaan, want Zoe zou ons meenemen shoppen! Naar DFO waar Zoe heeft gewerkt. We gingen stappen vanavond dus voor mij een hele gave jurk en schoentjes gekocht! Toen lekker gegeten met wat vrienden van Zoe bij Rambutan, en daarna door naar Red Room (club waar Zoe werkte). Zoe gaat maandag voor 3 maanden naar Thailand, dus dit was haar afscheidsfeestje! Hebben heerlijk gedanst, en veel gedronken ;)

3 januari

Vandaag met Roger, Wai, Zoe en Naomi (vriendin van Zoe) naar Yum Cha geweest voor brunch. Erg lekker! Vanmiddag even bij Ian en Dania op bezoek geweest. Wat een onwijs leuk huisje hebben ze!! Was erg gezellig!

4 januari

Moesten vroeg op vandaag om Zoe naar het vliegveld te brengen! Best gek! Daarna hebben Roger en Wai ons afgezet bij Darling Harbour. Eerst het Sydney Aquarium gedaan en daarna het Wildlife Park. Allebei erg gaaf!! Hebben voor het eerst een Platypus gezien, zoooo schattig! Ze zijn alleen veel kleiner dan ik dacht! En we zagen een Frank (frilled-necked lizard, Reddertjes in Kangoeroeland). Daarna door de Botanical Gardens naar het Opera House gelopen. Het is nog steeds prachtig! Aan de haven een kop koffie gedronken, met een stuk taart...mmmmmm! Toen over de Harbour Bridge gelopen terug naar het penthouse. Met Roger, Wai en Shareen uit eten geweest bij Ripples, onder de Harbour Bridge. Goed eten, GEWELDIG uitzicht!

5 januari

Vanmorgen heeft Wai een heerlijk ontbijtje gemaakt! Daarna gingen Chris en ik kijken of Siecher thuis was, maar helaas! Doorgereden naar Circular Quay en daar de Ferry gepakt naar Manly. Was erg leuk. In Manly een beetje rondgeslenterd en toen vond ik ineens mama's handcreme!! Jeeh :D Toen terug naar de stad. Simon opgezocht, en ja hoor, die was wel thuis! Prachtig en enorm groot huis! We konden helaas niet blijven, wat zowel wij als Simon jammer vonden, maar volgende keer beter!
Wai had vanavond heerlijk voor ons gekookt! Morgen gaan we richting Canberra!

6 januari

Vanmorgen vertrokken! Roger en Wai vonden het jammer dat we weer verder moesten, maar ja, we waren al zo lang gebleven! Naar Canberra gereden. Daar de Royal Australian Mint bezocht. Was erg leuk! Vooral omdat ik mn eigen dollar kon maken ;)

Daarna naar Mount Stromlo Observatory gereden, maar het is dicht! Een half jaar na ons bezoek in 2002 is het helemaal afgefikt! Alleen de muren staan nog overeind... Heel bizar...
Wat gegeten bij een tentje dat Hog's Breath heette, haha! Maar het eten was echt geweldig!!

Naar Black Mountain Tower gereden, en de meest geweldige zonsondergang tot nu toe gezien! Wauw! Overnacht in het Carotel. Morgen gaan we naar de National Gallery.

7 januari

Vanmorgen naar de National Gallery of Australia gereden. Er is daar nu een tentoonstelling genaamd Masterpieces from Paris, met allemaal stukken van het Musee d'Orsay. Daar Van Gogh gezien, Picasso, en nog heeel veel meer. Erg gaaf om te zien! Toen een beetje gewinkeld, en nu in Cooma in de Snowy Mountains...

De dagen gaan erg hard nu! Foto's kan ik waarschijnlijk pas weer online zetten als we thuis zijn! Maar voorlopig hebben jullie weer wat te lezen! ;)

• 07 Januari 2010 - 06:51

Mandy:

En, ging Frank nou ook echt een keer als tasje?

• 07 Januari 2010 - 09:55

Laura Jong:

Hey hey,

Dat gaat inderdaad snel dan ineens.

Jullie hoeven je volgens mij geen seconde te vervelen ;)

X Laura

• 07 Januari 2010 - 10:15

Jan:

Dat van die sterrenwacht is inderdaad heel raar, had je dat niet met Wai gecheckt? Geniet maar lekker van het mooie weer, het is hier een puinhoop!

• 07 Januari 2010 - 10:36

Reinco:

Nou, jullie hebben nu waarschijnlijk meer gezien van Sydney dan van Rotterdam. Ik lees niets over slecht weeren hevige regenval. Volgens ons nieuws is in NSW de noodtoestand uit geroepen. Zeker aan jullie voorbij gegaan? Ik zag jullie al wegdrijven op een luchtbedje. Nog effetjes, geniet er van.

• 07 Januari 2010 - 15:43

Mirjam:

Wat klinkt dat allemaal geweldig! Ben stiekem niet een heel klein beetje jaloers hoor. Valt trouwens wel op dat er heel veel gegeten wordt.....haha! Waar jullie nu zitten, is een vriendinnetje van mij geboren dus dat is heel grappig om te lezen. Ben heel benieuwd naar de foto's en natuurlijk toch nog alle verhalen maar dan live. Geniet nog lekker van die nog maar twee weken en tot in Nederland! Kus, Mirjam

• 07 Januari 2010 - 17:51

Peter:

Leest alsof je er plezier in hebt - en dat is goed. Dat Sydney Opera House is interessant: hoe die architect op het idee van de daken kwam, hoe lang het duurde voordat ze dit ontwerp konden bouwen en hoeveel de Australische bevolking opgehoest heeft om het uit te voeren!

Laat je niet op de kop zitten door die Mirjam van 2 uur voor mij. Je hebt het in een reisverslag over 8 dagen maar 2x over boodschappen doen, 4x over koken (zonder referentie aan het opeten) en maar 7x impliceerde je het echte opeten - in 8 dagen. Hoezo "veel eten"? Misschien bedoelde ze "vaak", maar 7x in 8 dagen valt wel mee. Toch?

Hier? We wonen even in een kerstkaart, de wegen een ijsbaan en het strooizout is op. Gelukkig is de CV gerepareerd.

Take care, enjoy, have fun - Peter

• 09 Januari 2010 - 20:31

Daphne & Rick:

Hallo schatjes,

Happy 2010 X
    Ohh, wat klinkt alles heerlijk en gezellig en prachtig mooi en wonderbaarlijk geweldig!Ik wil meteen weer terug naar Oz. Zucht.
    Wat goed dat jullie zo veel energie hebben om veel te bezichtigen. (Misschien toch belangrijk om dat energievoedsel af en toe te noemen hihi).
    T vuurwerk vanaf de Harbour bridge moet natuurlijk in t echt heel gaaf zijn om mee te mogen maken.
    (Stad schijnt na vijf uur afgesloten te worden hoorde ik van mn fysio die na 5 weken Oz weer terug is...?!)
    Nog bij de drie zusters "ons" bekende souvenirswinkeltje in geweest?

Wat heerlijk dat de familie/bekenden allemaal zulke leuke uitjes met jullie doen en jullie verwennen!!!

Have fun en beleef t moment!
    Liefs Daphne & Rick
    xxx