Hervey Bay to Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Chris en Fiona Neut - WaarBenJij.nu Hervey Bay to Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Chris en Fiona Neut - WaarBenJij.nu

Hervey Bay to Sydney

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Chris en Fiona

31 December 2009 | Australië, Sydney

29 december

Vroeg vertrokken van onze camping en op weg naar Brisbane voor een paar uurtjes. Waren er rond lunchtijd. Kwamen aanrijden over de Story Bridge, erg mooi. Lekker even gewinkeld in Queen Street, en daar was een Myer warenhuis!!! Daar EINDELIJK de kerstversiering gevonden die ik zocht!! Een Koala, Kangoeroe en Kookabura voor in de kerstboom :D:D:D Cool he ;)

Nog een klein rondje door de stad gelopen en toen zagen we nog een echte Didgeridoo speler! Vond Chris vooral erg leuk! Maar hup weer in de auto, en door! Doorgereden tot Ballina, waar we tot onze grote schrik moeite hadden om een camping te vinden. Uiteindelijk moesten we met de Ferry, naar een heeeeeel drukke camping. Maar er was plek voor ons...dus ons plaatsnummer mee en erheen rijden...stonden er al mensen... Chris uitgestapt en gevraagd hoe of wat. Uiteindelijk konden we na wat geschuif met auto's er nog best tussen, en ook stroom was zo geregeld. Werden later nog uitgenodigd voor een drinkspel. Er waren iets van 4 bevriende gezinnen (nou ja de ouders dan) en wij. We hebben enorm gelachen, en ze nog wat Nederlandse dingen geleerd ;)

30 december

Vanmorgen reden we net weg uit Ballina toen we langs de weg ineens een Wallabie zagen zitten!! Geweldig! Lekker onderweg, rijden we door Coffs Harbour....Zit daar een Clog Barn!! Dania had ons er wel over verteld, maar dat waren we allang weer vergeten... Moesten natuurlijk wel even stoppen! Echt geweldig, oud hollandse huisjes, klompen, en... pannenkoeken!! Dus we hebben daar een heerlijke echt hollandse pannenkoek gegeten!! Ze verkochten er ook echt van alles, van drop tot hagelslag, tot poffertjesmix, tot bitterballen!! Haha, we hebben zo gelachen!!

Toen weer een flink eind gereden, en besloten dat we maar vanavond naar Sydney moesten ivm de drukte morgen! Zoe gesmst of het ok was, en t was prima. Nu dus in Sydney...in hun penthouse...met uitzicht op het Opera House en de Harbour Bridge!!! WAUW!!!!! Echt geweldig! Net lekker wat met ze gegeten en nu lekker naar bed, in een ECHT bed!! Morgen Oudjaar, we hebben er zin in!!

Oh ja! Nieuwe fotootjes geupload op:

• 31 December 2009 - 07:00

From: Rex Neindorf
    Sent: Thursday, 31 December, 2009 07:54
    To: Peter
    Subject: RE: question

Hi
    The Varan Pic is of a Laced Goanna OR Lacey as they are often refered to. The Jumping Lizard pic is a Long-snouted Dragon (Some people refer to them as Long Nosed Dragon) which here in Alice is a very common Lizard to see. Both are great pics.

Cheers Justin

Behalf of Rex
    Alice Springs Reptile Centre

• 31 December 2009 - 07:41

Jan :

Mooie foto's, heeft die varaan iets in zijn bek? Met dat witte zand hoef je geen sneeuw te missen volgens mij, en de temperatuur is ook vast stukken beter. Als ik er niet doorkom wensen we jullie nu alvast een gelukkig Nieuwjaar, vanaf the shag moet het met de foto's wel goed gaan. Groeten en beste wensen voor iedereen down under!

• 31 December 2009 - 07:47

Leuke foto's.

Take care, enjoy, have fun - P

• 31 December 2009 - 07:53

Gezina:

hey Fioontje en Chris
    Ben en er nog niet aan toegekomen om jullie verslagen te lezen maar dat zal ik snel doen, maar 31 graden...............ben megajaloers!!!!!!!!!!!!
    Veel plezier in het penthouse en een heel mooi 2010

knuffel vanuit het koude hollandia

• 31 December 2009 - 14:02

Audrey:

Haha wat grappig zo´n winkeltje met hollandse spulletjes! o trouwens nog zoiets grappigs, klik net dit op deze post, staat er dat hij er over 52 minuten op de site komt omdat het hier nog niet die tijd is! haha een berichtje uit de toekomst dus :P nou gelukkig nieuw jaar! o enne we hebben jullie kaartje gehad wat leuk zeg!!! xoxo uit het verleden:P

• 31 December 2009 - 15:53

Peter:

Happy New Year in the GMT+10 time zone.
    Het is hier nog te vroeg om af te tellen.

• 01 Januari 2010 - 12:47

Mandy:

Heppie niew jeer?

• 01 Januari 2010 - 14:59

Reinco:

We hebben jullie kaartje uit Mount Isa ontvangen. Ze doen daar niet moeilijk met postzegels, gewoon een stempeltje.
    Iedereen is een tikje jalours op jullie en doen jullie de hartelijke groeten. Nu de zuidkant van Aus. nog.

• 01 Januari 2010 - 18:14

Cindy:

Hoi

Leuke foto's hoor!
    Heel gelukkig nieuwjaar en gezond liefdevol natuurlijk.
    xx

• 01 Januari 2010 - 20:59

Jan:

Die gekke plant is een hertshoorn, hier als kamerplant te krijgen!

• 03 Januari 2010 - 11:57

Ton En Ria:

Hallo Fiona en Chris,
    Leuk dat wij de link naar jullie site ook hebben. Zo te zien hebben julie het GEWELDIG daar.
    Wij willen jullie een Gelukkig Nieuwjaar toewensen.
    Liefs van ons

• 03 Januari 2010 - 17:49

Sabien:

Hi mensjes!
    De allerbeste wensen voor jullie in 2010!
    en lieve groeten van ons

• 04 Januari 2010 - 19:55

Wallies:

Lieve Chris en Fi, het is echt een prachtige reis,hè? Gek hoor, om met jou te bellen Chris, terwijl je over de Harbour uitkijkt. Sjoerd was erg blij met jullie telefoontje. Ook wij hebben eens stukje vuurwerk van de Bridge gezien (wel 20 sec.!), maar het was vast fantastisch. Het jaar is goed begonnen, vasthouden zo! Veel groetjes,

Chiel, Pauline, Sjoerd, Franka