Amerika Deel 3 - Reisverslag uit San Bernardino, Verenigde Staten van Chris en Fiona Neut - WaarBenJij.nu Amerika Deel 3 - Reisverslag uit San Bernardino, Verenigde Staten van Chris en Fiona Neut - WaarBenJij.nu

Amerika Deel 3

Door: Fiona

Blijf op de hoogte en volg Chris en Fiona

26 September 2011 | Verenigde Staten, San Bernardino

Dag 14 - 22 september
Omdat we laatst zo lekker hadden gegeten bij de Denny's besloten we daar maar te gaan ontbijten. En wat was het lekker zeg! Daarna op weg naar Monument Valley. Eigenlijk zouden we via Bluff en de Valley of the Gods gaan, maar omdat we nog een lange rit voor de boeg hadden besloten we dat over te slaan en in plaats daarvan via de Four Corners te gaan. Hha, best grappig om in 4 staten tegelijk te zijn! Daarna gauw door naar Monument Valley. Daar over de hobbelige dirtroad door beroemde gebied gereden. We kwamen zelfs de Marlboro cowboy op zijn paard tegen! Nou ja...zoiets dan :-)

Na de rondrit door naar Page. Wat zijn we vandaag vaak staatsgrens gepasseerd zeg! Nu dus in Page. Morgen een lekker rustig dagje. Eerst naar Antelope Canyon, en dan luieren aan Lake Powell!

Dag 15 - 23 september
Zo, vandaag was het tijd voor een relax dagje. Nou zijn we daar niet zo goed in, dus hebben we uiteindelijk nog best veel gedaan! Haha!! We begonnen om 8 uur. Aangezien we graag naar Antelope Canyon wilden waren we naar een touroperator gereden, want je mag Antelope niet zonder gids doen. We hadden geluk want we konden meteen mee! Hup achterin een jeep, samen in de riem. Na 20 minuten (waarvan de helft heeeeeeel hobbelig door het zand!) kwamen we aan bij Upper Canyon. Daar begonnen we gelijk aan onze wandeling door de Canyon. Het was nog vroeg, dus hoe verder we liepen hoe meer kleur de stenen kregen. Wauw! Echt heel erg mooi om te zien, al die kleuren steen, met het licht er op! Onze gids had ook goede tips hoe we de camera moesten instellen en waar we mooie foto's konden maken. Erg indrukwekkend!

Rond 10 uur waren we terug bij de auto. We besloten dat het tijd was voor het strand! Dus in het motel even omgekleed en toen richting Lake Powell. Bij Lone Rock gingen we met de auto het strand op. Heerlijk een paar keer gezwommen en in het zonnetje gelegen (en toen gauw weer in de schaduw van de auto gaan liggen...het was HEET!). Na een uur of 3 hadden we het wel weer gezien en besloten we te gaan, alleen kwamen we bijna niet meer weg uit het zand... Haha! Gelukkig kwam het goed :-)

Weer even terug naar het motel om ons op te frissen, en daarna nog even naar Antelope Point Marina voor de bootjes. Er was een muziekfestival (alhoewel ik me afvraag of je wat we hoorden wel muziek kan noemen...ik ken katten die beter kunnen zingen!) en een hoop Amerikanen a la Jersey Shore of Spring Break... Oftewel om vijf uur 's middags straalbezopen!! Hahaha. We zagen ook jongens met een nepkraai op hun arm en zo... We moesten er wel om lachen!

Daarna naar een uitkijkpunt over Lake Powell voor de zonsondergang. Het was er best druk, omdat er ook een Ranger event was. Er stonden allerlei telescopen en zo, want je kon dan sterren kijken! Maar goed, daar kwamen wij niet voor. Na een prachtige zonsondergang gingen we op zoek naar wat leuks om te eten. We kwamen uit bij Ken's Old West waar we zalige Baby-back porkribs hebben gegeten! Mmmmm!!

Aangezien we morgen heel vroeg op moeten voor de Grand Canyon gingen we terug naar het motel. Daar konden we nog heerlijk de season premier van Fringe kijken!

Dag 16 - 24 september
De Grand Canyon!! Heel vroeg opgestaan vandaag omdat we op tijd in het park wilden zijn. Rond half 10 waren we er. We kwamen binnen bij Desert View Point. Daar hadden we ons eerste uitzicht. Wat een gaaf gezicht!! Vervolgens doorgereden naar Grand Canyon Village om daar in het Visitor Centre eerst een IMAX film over de Grand Canyon te kijken. Erg gaaf om te zien! Je kan ook een raft tocht van twee weken over de Colorado River doen, dat lijkt me echt helemaal geweldig!!!

Daarna gingen we met de shuttlebus door naar Hermit's Rest. Daar aangekomen even wat gegeten en gedronken en toen een mijl gelopen langs de rand. Onderweg zagen we een slang!! Geen idee wat voor één (iig geen ratelslang)... Bij de volgende bushalte weer mee, om nog één keer te stoppen bij een uitkijkpunt. Daarna in de volgende shuttlebus richting Yaki Point. Bij Yaki Point en nog een stop op deze route zagen we een heleboel Condors vliegen! Wat zijn die groot zeg!! Ze kunnen een wingspan van 9 feet en 6 inches hebben (ruim 3 meter!). Inmiddels was het al zes uur en dus tijd voor ons om te gaan helaas. We hebben weer een geweldige dag gehad, met prachtige uitzichten, vogeltjes, een slang, eekhoorns, mule deer, elks, en natuurlijk de condors!

Dag 17 - 25 september
Route 66! Overnacht in Flagstaff, en heerlijk rustig aan gedaan vanochtend. Na een ontbijtje bij Starbucks (yes, I am a Starbucks-aholic ;-) ) vertrokken vanuit Flagstaff richting Kingman, over Route 66! Wat een eindeloze rechte weg! Onderweg veel leuke dingen gezien, zoals oude auto's (omgetoverd tot Cars auto's!). Verder eindeloos veel giftshops, waar je echt alles met Route 66 er op kon krijgen...haha! En in Hackberry de bekende rode Corvette (die eigenlijk niet echt rood is...). In Kingman bij Mr. D's Route 66 Diner geluncht, erg leuk.

Daarna door Lake Havasu, waar we naar de London Bridge hebben gekeken. De brug komt dus echt uit Engeland en is door een gekke Amerikaan gekocht, terwijl er helemaalngeen brug nodig was...hahahahahaha! Nu in Blythe in weer een Motel 6. Lekker even gezwommen nog. Morgen naar Joshua Tree NP, wat alweer ons laatste NP is! En Chris is natuurlijk ook jarig!

Dag 18 - 26 september
Er is er een jarig, hoera hoera! Vandaag was Chris jarig! 29 alweer! Vanochtend vertrokken richting Joshua Tree. We wilden via de zuidkant het park in, maar daar aangekomen bleek de weg te zijn afgesloten... Doorgereden en even op internet gekeken. Toen bleek dat er twee weken geleden een overstroming is geweest waardoor de weg zwaar beschadigd is. Dus besloten we dan maar om te rijden via Palm Springs. Wat een windmolens daar! Ongelofelijk! Uiteindelijk toch in het park aangekomen. Mooie rondrit gemaakt. Wat een gekke bomen zijn die Joshua Trees! Onderweg zag ik nog een roadrunner! Verder zagen we ook kwartels, eekhoorntjes, hagedissen en nog wat vogels. En zelfs een konijn! Ook nog even gewandeld. Eerst naar Barker Dam, alleen er Was bijna geen water... Daarna ook nog naar Arch Rock.

Inmiddels was de dag aardig om, dus doorgereden naar San Bernardino. Hier heerlijk gegeten bij een Outback Steakhouse, waar ik voor Chris had geregeld dat hij een verjaardagstoetje kreeg! Het was erg leuk en gezellig.

Chris kreeg ook veel smsjes en mail vandaag voor zijn verjaardag, dat vond hij erg leuk! Dus bedankt iedereen!!

• 27 September 2011 - 10:15

Rinske:

Lieve Oom en Tante,

Daar ben ik weer. Want ik vind het zo leuk om jullie reisverslag te lezen. Ik begrijp dat jullie inmiddels dus alweer het laatste NP bezocht hebben?!!! Wat gaat de tijd toch hard! Over 5 dagen komen jullie alweer terug! Nog even lekker genieten dus samen.

Liefs Rinske en natuurlijk papa en mama

• 27 September 2011 - 17:54

Inge:

Hey reizigers,

jeetje wat vliegt de tijd voorbij zeg en wat hebben jullie al een hoop gedaan. Zoals ik al bij een paar eerdere commentaren las komen ook bij mij veel herinneringen boven aan dit prachtige gebied! Heerlijk om dat zo van jullie terug te lezen. Geniet er nog lekker van de laatste week en tot gauw!

• 28 September 2011 - 11:28

Daphne & Rick:

Hi reizigers!
    Bijna weer "blind" van dat geel op zwarte maar ik heb alles toch kunnen lezen hihi.
    Men, wat een geweldige reis maken jullie!!!! Soooo cooool! Foto's zien, foto's zien! :-)
    Wonderbaarlijk wanneer je op de Grand Canyon uitkijkt, hè? Het is net een onwerkelijk schilderij. Hebben jullie die "nieuwe"glazen brug gespot?
    Waar zijn jullie papsies nu eigenlijk?
    Have fun en enjoy,
    liefs D & R