Amerika Deel 1 - Reisverslag uit Torrey, Verenigde Staten van Chris en Fiona Neut - WaarBenJij.nu Amerika Deel 1 - Reisverslag uit Torrey, Verenigde Staten van Chris en Fiona Neut - WaarBenJij.nu

Amerika Deel 1

Door: Fiona

Blijf op de hoogte en volg Chris en Fiona

17 September 2011 | Verenigde Staten, Torrey

Dag 1 - 9 september
Eindelijk, vakantie!! We moesten al vroeg naar Schiphol, onze vlucht zou om 9.50 vertrekken... Maar dat werd helaas bijna een uur later doordat iemand de vlucht miste...

Ondanks de vertraging kwamen we keurig op tijd aan in San Francisco. En dan sta je eerst in de rij voor de douane waar je wat vragen moet beantwoorden, ze al je vingerafdrukken nemen, en een foto. Gelukkig was de man die ons hielp erg vriendelijk. Het duurde zo lang dat toen we bij de bagageband kwamen onze koffer en tas er al naast stonden. Vervolgens naar Avis voor de auto. En ja hoor, wij treffen de enige chagrijn van alle medewerkers daar... 'I don't like Tallinn to more than one person at a time!'
Dus kregen we een lichtblauwe Ford Crown Victoria. LELIJK!! Maar hij is wel heeeeeel groot (look at this trunk, I can fit three bodies in!).

Tijd om het motel te gaan zoeken. We reden en reden, en waren eigenlijk verdwaald, dus we besloten de eerste de beste afslag te nemen... En ineens zagen we dat we op de weg waren waar ons motel zat! Natuurlijk moesten we ook even wat boodschappen doen, dus even naar Safeway en Walgreens geweest, voor onder andere een koelbox. Daarna nog even de stad verkend, en toen via Wendy's terug naar het motel.

Dag 2 - 10 september
Onze eerste dag in Amerika, en we gingen gelijk naar de gevangenis.... Alcatraz dan wel gelukkig ;-) Om 9.10 vertrok de boot. Bij aankomst op het eiland konden we eerst een tijd luisteren naar een gids die allerlei verhalen vertelde over ontsnappingspogingen. Ondertussen genoten van alle zeilboten die langsvoeren. Daarna door naar boven het gevang in voor een leuke audiotour. Na 2,5 uur vonden we het mooi geweest en gingen we terug.

Door naar Pier 39. Wat een ontzettend leuk stukje van de stad is dat!! We hebben er heerlijk gegeten bij Boudin, waar ik soep in sourdough brood had, jammie! Ook genoten van de gekke winkeltjes zoals een Cable Car shop, Magnetron (magneetjes) en de Taffy Shop waar we heerlijke taffy hebben gehaald! Natuurlijk zijn we ook de zonnende zeeleeuwen niet vergeten.

Nadat we het ook daar gezien hadden besloten we de 49-Mile Scenic Drive te gaan doen. Door Lombard (aka zigzag) street, langs de Golden Gate Bridge, door China- en Japantown naar California Street (Cable cars) en nog veeeeeeeel meer. Erg leuk om deze rondrit te doen, al misten we af en toe een bordje...

Omdat Pier 39 zo leuk was besloten we daar te gaan eten bij het Hardrock Café. Na een drukke, vermoeiende, geweldige dag zijn we nu weer in het motel. Morgen richting Lake Tahoe.

Dag 3 - 11 september (9-11 NY 10 jaar)
Vandaag een dagje in de auto. Na een rit van 4 uur naar South Lake Tahoe gingen we een rondrit maken er omheen... Alleen begon het heel hard te regenen en onweren... Maar toch was het een gave rit. En nu hebben we een heerlijke rustige avond.

Dag 4 - 12 september
Vanmorgen weer vroeg vertrokken richting Bodie. Helaas begon het niet zo goed... We werden opgehouden door road work en mochten pas na een half uur doorrijden achter een 'pilot car' aan... Maar de rit naar Bodie was verder echt ontzettend mooi!! Bodie zelf vond ik ook heel gaaf. Bodie is een spookstad. Vroeger werd hier goud gemijnd, maar nu is het al zo'n 70 jaar verlaten. Er zijn door branden niet veel gebouwen meer over van de ooit grote stad, maar in wat er nog staat liggen nog gewoon de spullen die mensen hebben achtergelaten.... Heel bizar! Het mooiste vond ik de opmerking die één meisje in haar dagboek schreef: "Goodbye God, I'm going to Bodie...".

Door naar Mono Lake, waarschijnlijk één van de oudste meren ter wereld. Erg mooi, maar wat zitten daar veel vliegen... Morgen gaan we naar Yosemite NP!

Dag 5 - 13 september
We ontdekten dat er een app was voor Yosemite van Chimani, dus maakten we vanochtend een omweg via Starbucks om de app te downloaden... :-D

Nog voordat we zelfs maar in het park waren hadden we al de meest geweldige uitzichten! In het park aangekomen gingen we eerst bij een meer even wat eten. Toen doorgereden en bij Yosemite Creek en Tunnel View ook nog even gestopt. Maar niet te lang, want we wilden graag naar Glacier Point en daarvoor moesten we een heel eind omrijden. Uiteindelijk bij Glacier Point aangekomen... WAUW!! Echt een geweldig uitzicht! Er zaten ook ontzettend veel super lieve eekhoorntjes (wel een beetje bijdehand, maar toch heel schattig!). Op de terugweg gingen we naar Bridalveil Falls, Swinging Bridge en de Chapel. Bij de kapel zagen we een herten familie! Zoooooooooooo leuk!

En toen...barste de hemel open... Onweer, regen, wind, hagel, ijzel, modderstromen...en van 80 naar 40 graden F... Heel erg bizar, maar toch ook wel heel gaaf om mee te maken! Nu lekker simpel soep en brood eten op onze kamer, en morgen naar Las Vegas!

Dag 6 - 14 september
Wat een lange dag vandaag!
Vroeg begonnen bij Devil's Postpile, een hele gave, maar bizarre rotsformatie. En het was nogal koud met maar 41 graden F... Daarna besloten we dat we ook nog de wandeling wilden doen naar Rainbow Falls. Via een afgebrand bos, waar echt gigantisch veel eekhoorntjes zaten kwamen we aan bij de waterval... Echt prachtig! Als de zon op deze waterval staat zie je allemaal regenbogen. Helaas waren we daarvoor wat vroeg, maar het was toch heel gaaf!

Na een flinke rit kwamen we aan in Death Valley. Het was er 104 graden F!! Wij vonden het erg warm, maar voor daar is het eigenlijk vrij koud... Eerst even bij de zandduinen gekeken en toen weer doorgereden. Via Furnace Creek kwamen we bij Artist's Palette. Hier hebben de bergen echt alle kleuren die je kan bedenken, rood, paars, blauw, groen, bruin, rozen, enz. Ontzettend mooi om te zien! Weer verder om nog even te stoppen bij Badwater Basin, het laagste punt van de USA! Heel gaaf, geen water, maar alleen een soort zoutvelden.

Nog een eind gereden en toen waren we eindelijk in Las Vegas! Eerst even ingecheckt en naar de kamer gegaan... Super groot! Een groot bubbelbad midden in de kamer... TWEE grote flatscreens, 1 voor het bed, en 1 voor de bank (of vanuit bad!)... Echt aso! Inmiddels was het al half tien en we hadden nog niet gegeten, dus dat hebben we lekker beneden in het hotel gedaan bij Roxy's Diner. Heerlijk gegeten en genoten van de zang van Barbie, een serveerster (die overigens totaal niet op een Barbie leek ;-) ). Na het eten besloten om de toren nog op te gaan. Van helemaal daarboven heb je een prachtig uitzicht over de stad! En kun je heel goed zien hoe mensen gillen in de attracties hierboven! Morgen weer een drukke dag hier!

Dag 7 - 15 september
Good morning Vegas! De Hoover Dam was het eerste op ons programma vandaag. Erg gaaf om zo'n grote dam te zien. We wilden eigenlijk de tour daar gaan doen, maar het was zo druk dat mensen buiten op de trap al in de rij stonden... Dus hebben we de tour maar laten zitten...

Tijd voor Vegas! We begonnen in New York New York. Daar naar buiten en aan de overkant naar de M&M's en Coca Cola winkels! Verder ook in Paris, de Venetian, Caesar's Palace en nog wat andere hotels geweest. Paris was heel gaaf gedaan, met echte Parijse straatjes. En het Venetian was erg leuk met de gondels! Geluncht bij Serendipity en toen gekeken naar de fonteinen van het Bellagio. Daarna gingen we naar de Fashion Show Mall om wat te shoppen.

Even de spullen naar het hotel gebracht en toen terug naar de Strip! Onze eerste stop: de piratenshow bij Treasure Island! We hadden een goede plek en het was erg leuk om te zien! Daarna door naar het Mirage om de vulkaan te zien uitbarsten. Daarna met de auto nog de hele Strip afgereden en terug naar het hotel. Maar ja, je kan natuurlijk niet in Vegas zijn en geen gokje wagen! Dus nog even een paar dollar verspeeld in wat automaten en toen toch echt naar bed!

Dag 8 - 16 september
En ja, dan zit de tijd in Vegas er alweer op en is het tijd om door te gaan. Vandaag stond Zion op het programma. Helaas duurde de rit ernaartoe langer dan we dachten en kwamen we pas om 13 uur daar aan, en het goot...en onweerde... Toch maar met de shuttlebus het park in gegaan. Aan het einde van de rit uitgestapt om de Riverside Walk te doen. Het was weliswaar erg nat, maar toch was het een hele mooie wandeling. Chris werd zelfs vriendjes met een eekhoorntje (en we noemen hem Scratch :-) ). In de shuttlebus terug besloten dat het echt te slecht was om nog meer wandelingen te doen (er waren inmiddels flash flood waarschuwingen en landslides...) en dus terug naar de auto. Met de auto verder door het park, langs onder andere Chessboard Mountain. Zion is ook echt een geweldig park! Chris baalt wel een beetje dat hij Angel's Landing niet heeft kunnen doen, maar dit was ook erg leuk! Nu maar hopen dat het morgen in Bryce Canyon beter weer is...

• 18 September 2011 - 10:36

Inge:

Hey Chris en Fi!!
    Fijn om nu al te weten dat jullie een reisverslag bijhielden... was ik dus niet van op de hoogte!! Maar ik ben snel weer even bij gelezen. Jammer dat het weer tegenviel voor Angel's landing, nou Chris, dan blijft die gewoon op het verlang lijstje staan!
    Wij hebben ook op pier 39 in hard rock cafe gegeten, heerlijke hamburger! Jeetje wat gaat die reis al snel, hoop dat het weer een beetje mee gaat zitten voor jullie.
    het vliegt voorbij, geniet er nog van!
    tot gauw groetjes Paul en Inge

• 18 September 2011 - 11:17

Marco:

Wow Chris en Fiona, erg leuk om zo te lezen! Zo te zien genieten jullie er goed van!
    Maarre wat lees ik nu met de IPAD?

Groetjes vanuit hier waar zojuist (zondag 18-9) de hagel uit de lucht kwam....

• 21 September 2011 - 01:56

Ottjuh:

Hello there! It is I Audrey! Ghehehe! Wat klinkt jullie reis toch weer gaaf en spannend, ik zit hier in het doodsaaie Nederland te leren voor mijn tentamens en stik jaloers te zijn (vooral op scratch, want die is vriendjes met chris ;-) hihi) en jullie zijn allerlei gave adventures aan het ondernemen! Ben benieuwd naar de volgende reisverhalen en hoop ook dat jullie wat beter weer hebben dan voorheen, nou ja een beetje dan, anders word ik weer te jaloers! nou geniet ervan! Oja en ik moest van sjakie vragen of de muizen in Amerika ook groter zijn (everything is bigger in the usa) en zo ja of jullie er dan een paar voor hem mee willen nemen! Ok mijn verhaaltje slaat natuurlijk weer helemaal nergens op: Maar geniet ervan! dikke kus xxo ot

• 22 September 2011 - 11:52

Rinske:

Hallo lieve oom en tante,

Wauw wat gaaf wat jullie daar allemaal doen zeg! Zal ik dat misschien ook allemaal nog eens gaan doen? Wel jammer dat het weer zo tegen zit! En ik begreep dat jullie opa nog hadden ontmoet? Leuk hoor, dat is wel heel bijzonder. En zij maakten het ook goed? Ik vind het bijzonder om jullie zo te kunnen volgen. Hopelijk volgt er gauw meer! Een hele dikke kus, Rinske en natuurlijk van mama.

• 22 September 2011 - 17:33

Mandy:

HAHAHAHAHA

Jullie hebben dezelfde auto als Niels! Die van hem was alleen wit, dat wel. En wat heeft dat ding een enorme draaicirkel... pfft.

Ook een automaat? Met zo'n mooie hendel aan het stuur? Of hebben jullie een modernere?