Amerika Deel 4 - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van Chris en Fiona Neut - WaarBenJij.nu Amerika Deel 4 - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van Chris en Fiona Neut - WaarBenJij.nu

Amerika Deel 4

Door: Fiona

Blijf op de hoogte en volg Chris en Fiona

30 September 2011 | Verenigde Staten, Los Angeles

Dag 19 - 27 september
Ok, eigenlijk zouden we vandaag een rondrit maken met de auto door de bergen bij San Bernardino, maar we hebben al zoveel in de auto gezeten... Dus hadden we gisteravond bedacht dat Sea World ook wel leuk zou zijn... En dus vertrokken we vanmorgen richting San Diego! Net voor tien uur kwamen we aan bij het park. Gelukkig was het rustig dus we waren zo binnen. Eerst wilden we wel in de toren (denk: Pagoda in de Efteling). Vanuit de ronddraaiende kabinet hadden we een mooi uitzicht over het park, en ondanks de smog ook over de stad. Daarna liepen we door richting de dolfijnen. Bijna een uur hebben we er gestaan!

Om half twaalf begon een show met zeehonden, dus daar heen! We zaten rustig...de show moest nog beginnen...toen er een man kwam 'vegen' in het publiek... Maar hij liet iedereen schrikken! Kwam er ineens een knuffelorka uit zijn jasje, of een waterpistool.... Hahaha, erg grappig! Daarna begon de show. Echt heel knap dat dir zeehonden zo goed luisteren! Er deed ook een otter mee, maar die deed echt niet wat hij moest doen!!!

Na afloop van de show eigenlijk meteen door naar de Orka show 'One Ocean'. Wat een gave show!! Ongelooflijk hoe mooi die Orka's zijn! En hoe hard ze kunnen spetteren... En wij zaten in de 'soak zone'... Maar we hadden geluk, en werden niet nat!

Inmiddels was het tijd voor de lunch. Na de lunch gingen we naar een paar aquaria en toen in een kabelbaantje. Later gingen we naar de dolfijnenshow, Blue Horizons. Wauwie! Echt heel gaaf gedaan met dolfijnen, vogels en mensen die een Cirque-achtige show gaven!! Na de show door naar de pinguïns en de ijsberen. We eindigden met nog een keer de Orka show omdat we die zoooooo gaaf vonden!

Na het park naar Oceanside gereden. Daar wat gegeten en toen, gewacht op Jet! Hij moest helaas werken vanavond, dus hij had niet veel tijd, maar gelukkig wel wat! Op een parkeerplaats even afgesproken en daar bijna een uur staan kletsen! Erg leuk om hem even te zien! Op zijn advies zijn we ook nog even naar de pier in Oceanside gereden en hebben die afgelopen. Op de pier waren heel veel mensen aan het vissen! Nu in Anaheim, morgen Disney!

Dag 20 - 28 september
Jeeeeeeeeehhhhhhh! Vandaag Disney! Na al die keren in Parijs had ik erg veel zin in Disney LA! We begonnen in het Disneyland Park. Onze eerste attractie was Indiana Jones! Echt heel anders dan in Parijs!! We gingen in een jeep, heel hobbelig door een tempel! Daarna gingen we naar de Haunted Mansion...die helemaal was omgetoverd voor Halloween!! Alles was in het thema van Nightmare Before Christmas!!! Echt ontzettend leuk! En het rook zelfs naar koekjes!! Door naar de Splash Mountain, en ja, daar wordt je heel nat... Haha! Dit was helemaal in het thema van Broer Konijn! Door naar Winnie de Poeh, ook al zo leuk! En toen in de Big Thunder Mountain.

Ok, ik kan moeilijk van ALLE attracties zeggen hoe ze waren en hoe leuk... Dus noem ik ze gewoon maar op, en zeg er bij dat ze ALLEMAAL geweldig waren!! Hier komen ze:
Roger Rabbit Car Toon Spin, Alice in Wonderland, Matterhorn Bobsleds, It's A Small Worlld, Mr. Toad's Wild Ride, Pinocchio, Snow White, Buzz Lightyear, Finding Nemo Submarine, Space Mountain en Star Tours! Ok, dat zijn er best veel... Maar gelukkig was het erg rustig vandaag dus hebben we nergens langer dan een kwartier gewacht! En dus konden om vier uur naar het andere park, California Adventure!

In dit park zijn ze heel druk aan het verbouwen, maar het was toch erg leuk! We begonnen in de Soarin over California. Het is een soort Omniversum, alleen zweef je er dan middenin!! Verder in de Grizzly River (NAT!!), de Tower of Terror en in de Little Mermaid geweest!

Omdat we nog wat tijd hadden gingen we terug naar het eerste park om een paar dingen nog een keer te doen, zoals Indiana Jones!

Nu volledig uitgeteld in het hotel. Nog maar twee dagen... :'-(

Dag 21 - 29 september
Zo, na al die drukke parken nu maar een dagje 'rust'! Lekker rustig opgestaan vanochtend. Daarna naar Beverly Centre gereden om te winkelen! Heerlijk een paar uur rondgelopen, en geslaagd voor een tas, een LBD, en een vest! Hihi! Daarna een beetje rondgereden in de Hollywood Hills, tot we uitkwamen bij de sterrenwacht daar. Vanaf daar hadden we een mooi uitzicht op het Hollywood Sign! Toen werd het tijd om in te checken in ons laatste Motel 6! vlak aan de Hollywood Boulevard. We hebben de hele Walk of Fame gedaan, langs alle 2000 sterren!! Hihi, zelfs Mickey en Donald hebben een ster! Lekker gegeten, en nu op bed. Morgen ons laatste dagje, in Universal Studios!

Dag 22 - 30 september
Vanochtend eerst heerlijk over de Blvd gelopen en bij Starbucks ontbeten. Daarna vertrokken naar de Studios! In de Studios naar Shrek 3D geweest, echt heel leuk gedaan! Daarna in de Studio Tours inclusief King Kong 3D geweest. Echt heel gaaf! Een tour door de studio's, langs onder andere Wisteria Lane (Desperate Housewives). met een stop in King Kng, 3D maar dan overal om je heen! Tijdens de tour ook allerlei special effects uiteraard! Vervolgens naar wat voorstellingen geweest: Animal Actors, Water World, en Special Effects Stages. Allemaal hele gave shows! Door naar Terminator 2 3D, ook gaaf! En toen in de Jurassic Park attractie. In een soort raft langs de dino's, en dan een heeeeeeeeeel eind naar beneden, NAT!! Daarna in de achtbaan van The Mummy. Door naar de House of Horrors, een spookhuis waar je doorheen loopt. Als laatste nog in de Simpson's Ride, een soort virtuele achtbaan! Alle shows en attracties waren erg leuk!

Omdat het onze laatste avond is *snik* gingen we lekker eten bij Hardrock Café! Heerlijk gegeten! En nu zijn we in het Sheraton bij LAX... Zometeen de koffers pakken en morgen terug naar huis... Het was heerlijk, maar veeeeeeeel te snel voorbij!

• 02 Oktober 2011 - 07:05

Laura Jong:

Hi Chris en Fiona,
    Zo te lezen hebben jullie een erg mooie en leuke reis gehad. Veel punten van herkenning zie ik wel terug :).ik ben benieuwd naar jullie verhalen.
    Xx Naomi en Laura

• 03 Oktober 2011 - 10:49