De eerste dag - Reisverslag uit Port Augusta, Australië van Chris en Fiona Neut - WaarBenJij.nu De eerste dag - Reisverslag uit Port Augusta, Australië van Chris en Fiona Neut - WaarBenJij.nu

De eerste dag

Door: Fiona

Blijf op de hoogte en volg Chris en Fiona

14 December 2009 | Australië, Port Augusta

13 december 2009

Vanmorgen om kwart over 7 geland op Adelaide na een lange maar goede reis. Toch gek om hier te zijn zo snel na de begrafenis van mama. Ik denk veel aan haar, en mis haar erg.

Maar goed, vanaf het vliegveld een taxi genomen naar Apollo om onze camper af te halen. De taxi chauffeur was een echte Aussie, nieuwsgierig, supervriendelijk, en vol tips over wat we moesten doen. Bij Apollo ook echte Aussies. We kwamen binnen in een soort huiskamer, moesten wat formulieren tekenen en kregen een tour van onze camper. Ik had een koffer bij me, en ze boden gelijk aan om die bij hun op te slaan, zodat wij er geen last van zouden hebben! Nou graag dus!

Daarna op weg richting Port Augusta voor ons eerste stuk "on the road". Wel even wennen hoor dat links rijden! Maar geen ongelukken tot nu toe ;)

Onderweg al veel moois gezien zoals Salt Pans, maar ook een "Tin Man" vogelverschrikker! Bij Woolworths wat Mountain Dew, Violet Crumble en Vegemite ingeslagen :D

Vanavond op camping Shoreline in Port Augusta, met uitzicht op een spoor. Morgen vertrekken we naar Coober Pedy!!