Alice Springs tot Rockhampton - Reisverslag uit Rockhampton, Australië van Chris en Fiona Neut - WaarBenJij.nu Alice Springs tot Rockhampton - Reisverslag uit Rockhampton, Australië van Chris en Fiona Neut - WaarBenJij.nu

Alice Springs tot Rockhampton

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Chris en Fiona

22 December 2009 | Australië, Rockhampton

19 december (vervolg)

Vanavond lekker geBBQt op de camping. Daarna besloten we om Fred en Mien Blom, het stel dat we in Coober Pedy ontmoetten, nog even op te zoeken, ze hadden ons namelijk uitgenodigd. Na wat zoeken het huis gevonden, toch maar even gebeld want het zag er wat donker uit, maar nee ze waren wakker. We werden direct uitgenodigd voor koffie, op de veranda want daar kwamen regelmatig kangoeroes. Tijdens het koffie drinken gezellig zitten kletsen, en ja hoor! Een kangoeroe in hun achtertuin!! Erg leuk! Ook zaten er allemaal gecko's op de muur! Na de koffie kregen we nog een rondleiding, want deze mensen zijn erg ijverig... Fred maakt zelf draaiorgels... van de schilderingen erop tot de muziekbladen... WAUW! Erg gaaf om te zien!

20 december

Om een uur of acht vertrokken. We besloten toch nog even langs het Telegraph Station te rijden, maar daar aangekomen hadden we geen zin om naar binnen te gaan. We wilden alweer wegrijden, toen Chris opeens een kangoeroe zag! Uitgestapt en t heuveltje opgelopen, en ja hoor daar zaten er 2 op nog geen 10 meter afstand!!! Echt schitterend!

Vertrokken richting Tennant Creek. Onderweg natuurlijk even gestopt bij Devil's Marbles. Erg indrukwekkend, en erg HEET!!!! Eigenlijk zouden we vandaag maar tot Tennant Creek rijden, maar het was nog vroeg, dus we besloten door te rijden. Zijn nu in Camooweal... 1000 km van Alice Springs!! Hebben hier zo'n heerlijke burger gegeten die ik 7,5 jaar geleden ook at!!! En overnacht op die camping achter de Shell (pap, men en aud, jullie weten wat ik bedoel!!). Onderweg heeeeel veel termieten heuvels gezien (en foto's van gemaakt!). Chris: "Volgens mij hebben ze in Australie meer termietenheuvels dan inwoners!!!". ;)

21 december

Vandaag van Camooweal naar Longreach gereden. We lopen een dag voor op schema!! Niet veel bijzonders, behalve dan op het laatste stukje. Eerst zagen we geitjes. Toen begon het wat te regenen en zagen we een prachtige regenboog!! Na de regen lagen er wat plasjes op de weg, waarop ik zei: "je mag wel oppassen voor kangoeroes nu, want die komen hier vast uit drinken!". En nog geen minuut later... De ene na de andere kangoeroe!!! We zijn nu officieel de tel kwijt....

22 december

Vandaag van Longreach naar Rockhampton gereden. Niet veel bijzonders onderweg, behalve dan enorm lange kolen treinen! Erg gaaf! Papa's, jullie zouden het prachtig vinden ;)!
Oh en nog iets heel gaafs! We hebben onderweg al honderden bordjes gezien met "floodway", maar in deze is hitte is het lastig voor te stellen dat ze ooit onder water staan. Maar vandaag zagen we een "flooded floodway"! Nu lekker BBQ-en in de hitte. Tot gauw!

• 22 December 2009 - 08:28

Reinco:

BBQen in de hitte. Nou hier ligt een pak sneeuw en is het krabben en bibberen. Het wordt een witte Kerst. Ruilen?

• 22 December 2009 - 08:51

Laura Jong:

dat moet vast wel gaaf zijn, al die kangoeroe's. Het klinkt in elk geval allemaal heel mooi en indrukwekkend.
    Hm, lekker BBQ-en ;) lekker hoor ;) Hier is het inderdaad volop wit en glad. Niks aan dus ;)

• 22 December 2009 - 13:09

Jan:

de snorkeltrip was vanaf Hervey Bay waar we vanaf de camping werden opgehaald door de schipper en zijn vrouw, bbq was inbegrepen in de trip

• 22 December 2009 - 13:09

Jan:

• 22 December 2009 - 13:28

Maureen:

Fi en Chris, hier ben ik ingesneeuwd. Geniet van de hitte, dan kan je straks misschien ook van de sneeuw genieten. Ik bewaar met plezier een beetje voor jullie. Fijne dagen.

• 22 December 2009 - 16:59

Peter:

Nou mevrouw, meneer je zet er aardig de vaart in. Boeiend, dat wel.
    Alice Springs naar Rockhampton via Tennant Creek: 2500 km (vgl. Haarlem-Sicilië).
    Hoe veel keer moet je dan tanken met die camper?

Weet je natuurlijk al, maar
    beware of marine stingers between October and May (Marine stingers: Box Jellyfish, Irukandji, Bluebottle, Hair Jelly, Jimble, Fire Jelly, Little Mauvre Stinger)
    Maar met CPR en een fles azijn kom je een heel eind als 't mis gaat (zou atropine ook werken?)

Take care, enjoy, have fun - P

• 22 December 2009 - 20:39

Cindy:

He mop
    jullie maken al aardig wat mee lees ik, wel wat anders dan met de auto de heuvel af glijden hij is gewoon stuk heb ik weer! Veel plezier!! xx

• 23 December 2009 - 19:04

Inge:

Hey broertje!!! en Fi!!!! leuk, leuk, leuk om zo van jullie te horen!!! Jammer dat ik niet een sneeuwbal in je nek heb kunnen gooien, maar dat komt misschien nog wel in februari...
    Volgens mij hebben pap en ik vandaag een kerstpakket van jou ontvangen.. We kunnen niet bedenken voor wie het anders zou zijn en wij hebben er zelf al 3... Natuurlijk moesten we er wel even in kijken, aangezien er misschien niet houdbare etenswaren in zaten... Wat zat erin??!! Een voetbaltafel!! Formaatje 50 cm, erg leuk..
    Hey, maar dus veel kangoeroes, wat nog meer?!?! Er wonen dus niet zoveel mensen, mooie huizen?? Met grote veranda's?? Andere beesten?? Heel veel plezier samen!!! En alvast fijne kerstdagen!!! Kus van hier!

• 23 December 2009 - 20:21

Marco En Nienke:

Hey Chris en Fiona,

Wat leuk om zo na te lezen dat jullie het goed hebben daar....
    even een korte vraag; hoeveel keer BBQen jullie wel niet per dag ?? ;-) leuk dat jullie ook bij de locals langsgaan daar! Geniet ervan... een warme groet uit Nederland...

p.s. die polen betalen goed hoor!!!! haha grapje....

Marco en Nienke

• 24 December 2009 - 09:46

Daphne En Rick:

Hallo schatjes,
    Merry Christmas!!! Wij moeten nog even wachten maar bij jullie is het al kerstavond! We hopen dat jullie het gezellig hebben bij de familie.
    liefs,
    Daphne&Rick
    x

• 24 December 2009 - 16:58

Mandy:

Leg je een Roo onder de boom voor me?

Kus! :)