Alice Springs - Reisverslag uit Alice Springs, Australië van Chris en Fiona Neut - WaarBenJij.nu Alice Springs - Reisverslag uit Alice Springs, Australië van Chris en Fiona Neut - WaarBenJij.nu

Alice Springs

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Chris en Fiona

19 December 2009 | Australië, Alice Springs

19 december

Op aanraden van een stel dat we in Coober Pedy ontmoetten zijn we vanmorgen een stukje Alice Springs uitgereden. Eerst naar Simpsons Gorge. Echt prachtig daar! Vooral heel leuk dat er een bordje staat: Do not swim, in een veld met zand... haha. Maar een stukje daarachter, in de Gorge is toch wel een plasje water!

Daarna door naar Standley's Chasm. Pap, zijn wij daar geweest?? Ik zag daar namelijk ook een boom die omlag met takken die omhoog groeiden! En ook aan het eind daarvan is een kloof waar normaal water staat... Het kwam me zo bekend voor!! Ik dacht alleen dat die boom en zo bij King's Canyon was, maar miss vergis ik me... Het was iig echt schitterend! Ook een hele leuke springende hagedis gezien daar!!

Vanmiddag bij de Flying Doctors geweest, erg leuk om te zien en te horen hoe belangrijk het werk is dat zij doen!

Ook een beetje gewinkeld nog, wat leuke souvenirs gekocht, en een Aussie cellphone. Morgen richting Devil's Marbles!!!

• 19 December 2009 - 08:29

Reinco:

Ha, daar zijn jullie weer. Even ondergedoken in the Outback. Allemaal bekende plaatsen en namen lees ik. Er is natuurlijk ook niet veel anders. Leuk hoor om jullie zo te kunnen volgen. Neem maar zo'n Devils Marble-tje mee voor me.

• 19 December 2009 - 08:55

Laura Jong:

Hey lieverds,

volgens mij hebben jullie wel al veel mooie dingen gezien zo te lezen.
    En zo te zien aan de weersverwachting hebben jullie nog mooi weer ook ;) Hier is het onderhand mooi wit (en koud).
    Wel heel erg leuk om te lezen hoe jullie het daar hebben en wat jullie zoal doen.

X Laura

• 19 December 2009 - 10:03

Jan:

Goedkoop bellen naar Australië voor 9 ct per minuut werkt voor geen meter, krijg telkens een verkeerd nummer en zal ge vanaf de vaste telefoon gaan bellen.

• 19 December 2009 - 10:46

Peter:

Je hebt Alice Springs Reptile Centre (tegenover Flying Doctors) misschien gemist - had je even kunnen nagaan hoe die leuke springende hagedis heette (daar hebben ze bijv. Perentie Goanna, Frill-necked Lizards, en Thorny Devils - maar die staan er niet om bekend te springen). Dus maar even een mail aan die lui gestuurd inzake "cute jumping lizard."

Take care, enjoy, have fun - P

• 19 December 2009 - 16:48

Peter:

Over de hagedis:
    > Hi Peter,
    > It would be almost impossible to work out
    > which lizard it may be.
    > Does your niece have a photo of the lizard
    > as that would help greatly?
    > If it is small it could have been a
    > small dragon lizard and
    > at night a type of gecko.
    > I am sorry that I am unable to help more at this time.
    > Cheers,
    > Rex
    > Director
    > Alice Springs Reptile Centre

Ofwel weer een "Aussie" moment in the Global Village.

Take care, enjoy, have fun - P

• 20 December 2009 - 18:11

Daphne En Rick:

Hallo schatjes,
    Wat heerlijk om te lezen dat jullie het zo naar de zin hebben. En blij dat de ring van F weer gevuld is ;) We zijn erg benieuwd naar jullie foto's maar zullen geduld opbrengen. Zucht.
    groetjes en rij voorzichtig,
    Daphne en Rick

• 21 December 2009 - 10:04

Nienke:

Lieve Chris en Fiona,

Wat ontzettend leuk om jullie ervaringen tot nu toe te lezen. Zo kunnen wij op afstand toch stiekem een beetje meegenieten!!
    Ik zie dat jullie het goed warm hebben daar, haast niet voor te stellen als je hier naar buiten kijkt. Het is namelijk echt winters hier! Met een leuk laagje sneeuw. Heel misschien krijgen we eindelijk een witte kerst! Nou ja, zoals jullie nu kerst gaan beleven is ook wel heel apart.
    Geniet van al jullie indrukken, liefs Marco en Nienke