Dag 6 - 15 december - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Chris en Fiona Neut - WaarBenJij.nu Dag 6 - 15 december - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Chris en Fiona Neut - WaarBenJij.nu

Dag 6 - 15 december

Door: Fiona

Blijf op de hoogte en volg Chris en Fiona

15 December 2011 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Vanochtend besloten we maar naar Lower Manhattan te gaan. Daar aangekomen eerst het Woolworth Building en City Hall bekeken, prachtige oude gebouwen. Daarna gingen we snel door naar Ground Zero omdat we graag het memorial wilden bekijken en daarnaar je maar beperkt in. Maar we hadden geluk, we kregen een kaartje en mochten meteen door. Na verschillende security checks kwamen we op het terrein. Er zijn op de plaats van de Twintig Towers twee immense fonteinen gemaakt met daaromheen alle namen van de mensen die zijn omgekomen. En als ik fontein zeg bedoel ik een soort Niagara Falls... Het was er opvallend stil ondanks dat er redelijk wat mensen waren... Het was dan ook heel erg indrukwekkend...

Uit het memorial zijn we gelijk doorgelopen naar Wall Street, waar we een TJ Maxx winkel ontdekten en dus even gingen winkelen! Een spijkerbroek, shirt en vest voor mij en een luchtje voor Chris later gingen we weer verder... ;-)

Op naar Pier 17 en Brooklyn Bridge! Bij Pier 17 konden we de brug heel mooi bekijken, en we konden er ook even bijkomen van alle indrukken en het vele lopen. Daarna gingen we alweer door naar Soho, en een stukje Chinatown. Heerlijk gewandeld daar door de straten met mooie gevels. Zelfs nog even op Greene Street over een filmset gelopen van 30 Rock. De hele straat was ervoor afgezet en stond vol met vrachtwagens en felle lampen!

Na al dat wandelen was het tijd voor...nog meer wandelen!! Haha! Met dank aan een artikel uit National Geographic dat ik van een collega kreeg zijn we naar High Line Park gegaan. Het is een park dat boven de stad zweeft. Eigenlijk is het een oude spoorlijn die zelfs door een aantal fabrieken liep. Inmiddels is het omgetoverd tot een heel bijzonder park. Heel apart om zo in alle rust rond te lopen boven de drukke straten van New York!

Inmiddels waren we redelijk gesloopt van al dat lopen, dus gingen we eerst even wat drinken en eten vlak bij Macy's. Daarna door naar het hotel. Net nog er uit geweest voor heerlijk Italiaans eten en nu alvast de spullen pakken...want morgen is onze laatste dag alweer!

• 16 December 2011 - 05:09

Jan:

Van dat park had ik nog nooit gehoord, lijkt me echt gaaf, tot morgen en veel plezier vandaag.