Dag 7 - 16 december - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Chris en Fiona Neut - WaarBenJij.nu Dag 7 - 16 december - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Chris en Fiona Neut - WaarBenJij.nu

Dag 7 - 16 december

Door: Fiona

Blijf op de hoogte en volg Chris en Fiona

17 December 2011 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

En dan wordt je wakker en is het alweer de laatste dag... En dat betekent spullen pakken, en hopen dat alles nog in die kleine handbagage trollies past... Na wat passen en meten kreeg ik gelukkig alles inclusief souvenirs er in, dus konden we uitchecken bij het hotel. Daarmee begint het afscheid van de stad... Omdat het weer prachtig zonnig was (ik kan gewoon niet geloven hoeveel geluk we met het weer hebben gehad!) besloten we te gaan wandelen door Central Park naar het Met (Metropolitan Museum of Art). Daar konden we met onze CityPass naar binnen. De entreekaartjes waren groene metalen clips die je aan je kleding moest bevestigen. Eerst gingen we naar de Egyptische vleugel. Het Met heeft een enorme collectie inclusief een volledige echte tempel die is afgebroken en in het museum herbouwd... Daar konden we nu helaas niet bij omdat er een privé feest gegeven werd. We zijn ook door de Medieval, American en Grieks/Romeinse vleugel gelopen, en we hebben werk van oa Van Gogh en Monet gezien! Het museum is ontzettend groot en heel gaaf ingericht! Overal zijn thema zalen die horen bij het tijdperk waar je op dat moment door loopt.

Na een uur of drie hielden we het voor gezien en zijn we langs het Guggenheim naar de metro gelopen. We gingen het UN gebouw bekijken en nog wat winkeltjes in. Daarna bij de Macy's nog even wat gedronken en toen was het alweer tijd om richting hotel te gaan voor de trollies. En tja, dan neem je toch echt afscheid van de stad...het zit er op! Op het vliegveld nog lekker gegeten bij een restaurantje en nu zitten we alweer in de lucht! Dag NY, we vonden het geweldig en komen zeker nog eens terug!

• 26 Januari 2012 - 18:14

Daphne:

Hai Fiona en Chris,

Beter laat dan nooit........ (In dec konden we niet op de blog, raar maar waar....)
    Heerlijke verhalen en wat heerlijk om daar weer te zijn hè? Of je vindt NYC niet veel aan of je wordt verliefd :-)
    Dat zwevende park ken ik niet en klinkt erg orgineel, grappig idee. Liefs D X