Dag 2 - 11 december - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Chris en Fiona Neut - WaarBenJij.nu Dag 2 - 11 december - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Chris en Fiona Neut - WaarBenJij.nu

Dag 2 - 11 december

Door: Fiona

Blijf op de hoogte en volg Chris en Fiona

11 December 2011 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Wauw, wakker worden in New York met een prachtig uitzicht en een strakblauwe lucht!! Na een breakfast at Starbucks door met de metro naar Ground Zero. Heel bijzonder om daar weer te zijn... Voor Chris omdat hij vlak voor 9/11 nog op de Twin Towers is geweest, en voor mij omdat er alweer zo veel is veranderd sinds ik er was... De bouw van de nieuwe torens schiet al aardig op! Ook nog even in St. Paul's Chapel geweest. Bizar als je bedenkt dat dit kleine kerkje recht tegenover Ground Zero er nog ongeschonden staat... Doorgelopen naar het haventje door het Financial Centre. Omdat het bijna kerst is kon je ook met Santa op de foto... Hoezo Amerikaans?! Daarna besloten dat we naar Liberty Island wilden dus naar Battery Park gelopen. Onderweg nog even langs Trinity Church en het grote standbeeld van een stier. In Battery Park zagen we eekhoorns! :-)

Met de boot eerst naar het Vrijheidsbeeld. Erg gaaf om te zien! Door naar Ellis Island. Wat is dat groot zeg! En wat moet het ellendig zijn geweest voor al die mensen om daar doorheen te moeten... Weer terug naar Manhattan. Het was wel koud op de boten zeg!! Maar we mogen niet klagen, want de zon schijnt echt non-stop!

Eenmaal terug eerst even wat gaan lunchen aangezien het al drie uur was... En daarna nog even naar Century 21 geweest :-D

Ja en dan is het al bijna donker... Dus gingen we eerst naar Times Square voor de lichtjes en daarna richting Rockefeller! Het werd daar steeds drukker... Onderweg zagen we mega grote kerststallen en lichtjes... En bij het Rockefeller de kerstboom! Wauw, wat is die groot!! Tja, en als je dan toch daar bent, dan moét je naar Top of the Rock! Wat een waanzinnig uitzicht hadden we vanaf daar!!!

Inmiddels is het negen uur hier en zijn we uitgeteld terug in het hotel... Morgen weer een dag :-)