Coober Pedy - Reisverslag uit Coober Pedy, Australië van Chris en Fiona Neut - WaarBenJij.nu Coober Pedy - Reisverslag uit Coober Pedy, Australië van Chris en Fiona Neut - WaarBenJij.nu

Coober Pedy

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Chris en Fiona

19 December 2009 | Australië, Coober Pedy

15 december

Jeeeh, we zijn in Coober Pedy :D:D:D
Ik ben nogal gek op Opaal, en dit is "the place to be"! Vanmorgen eerst lekker alle winkeltjes in t plaatsje afgestruind. Van Chris een mooi zilver armbandje met opaal gekregen en we hebben een nieuw steentje voor in mn ring gekocht :D

Vanmiddag hadden we een tour van 4 uur geboekt (die 5 uur duurde!). Bij onze camping opgehaald door Desert Cave Tours. We hadden een geweldige gids! Hij was zelf opaalmijner geweest en kende alles en iedereen!

De tour begon op de Golf Course van Coober Pedy... geen gras, maar wel een officiele course, echt geweldig! Daarna gingen we de echte mijnvelden op, waar je normaal niet mag komen! Heel spannend, langs allemaal mijngaten, en in een flink tempo!

De tour ging verder naar een prachtig uitkijkpunt met geweldige gekleurde bergen!! Vervolgens naar de Dog Fence, een 5300 km lang hek om de Dingo's weg te houden. Ook nog naar een kerk geweest, niet groot, maar wel bijzonder, want ondergronds! Ook nog een ondergrondse woning bekeken, want in Coober Pedy wonen de meeste mensen in uitgehakte woningen in de rotsen.

Ter afsluiting nog een drankje met de gids gedaan, en toen was het tijd om terug te gaan naar de camper. Een lange, maar echt geweldige dag! De tour is absoluut een aanrader!!

• 19 December 2009 - 10:57

Peter:

In mijn jeugd (en die van Jan) hadden we een TV serie "Pipo de clown" met daarin twee boeven die, ongeveer als enige tekst, het de hele tijd over [stotterend] "m-m-mooie p-parels, f-f-fijne p-parels" hadden.
    Je begrijpt de associatie (en dan heb ik het nu niet over het boef-karakter, denk ik)

Take care, enjoy, have fun - P