Uluru/Kata Tjuta/King's Canyon - Reisverslag uit Sydney, Australië van Chris en Fiona Neut - WaarBenJij.nu Uluru/Kata Tjuta/King's Canyon - Reisverslag uit Sydney, Australië van Chris en Fiona Neut - WaarBenJij.nu

Uluru/Kata Tjuta/King's Canyon

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Chris en Fiona

19 December 2009 | Australië, Sydney

16 december

Vanochtend vroeg vertrokken richting Uluru (Ayer's Rock). Onderweg veel mooie landschappen gezien weer, en veel dode Skippy's... :(
De benzine onderweg werd ook steeds duurder... Van 1,19 in Adelaide, tot 1,81 onderweg naar Uluru... Hoe meer Outback hoe duurder blijkbaar...

Mooi op tijd bij Uluru aangekomen voor de zonsondergang! Soepje gehaald en bij het uitkijkpunt lekker gegeten. Zaten we daar...komt er op zn dooie gemakkie een Dingo voorbij lopen!! Wauw!! Echt heel gaaf om te zien!! Morgen weer vroeg op, want we willen ook de zonsopkomst zien!

17 december

Om 5 uur opgestaan vanmorgen voor de zonsopkomst... Regent het!!! Niet te geloven, hartje zomer, midden in de woestijn, en dan regen.... Haha! :D:D:D
Maar gelukkig bleef het bij spetters, en was je alweer droog voor je nat was ;)

Een rondje om Uluru gereden, en een korte wandeling gemaakt. Mooie aboriginal tekeningen gezien, en een bron. Later naar de Olga's (Kata Tjuta) gegaan, waar we de Gorge Walk hebben gedaan.

Nu op naar King's Canyon, waar we morgen de Rim Walk gaan doen!

18 december

Om een uur of 8 vanmorgen begonnen aan de Rim Walk. Eerst 100 meter geklommen... Behoorlijk zwaar (vond ik, Chris niet ;) ) Maar eenmaal boven was het uitzicht gewoon prachtig!! Het was nog wat bewolkt, maar daardoor wel perfect wandel weer! Tijdens de wandeling van ruim 3,5 uur (6,5 km) echt geweldige uitzichten overal!! En ook wel wat enge bruggetjes, en kloven...

Maar het leukste was toch wel dat Chris bijna op t eind ineens een Kangoeroe spotte!! Jeeh, onze eerste LEVENDE Skippy :D
Het was een Euro, een middenmaatje zeg maar. Vanmiddag naar Alice Springs gereden, waar we morgen weer een druk dagje hebben. Kunnen helaas nog geen foto's plaatsen, maar zodra t kan doen we t!

• 19 December 2009 - 09:48

Jan:

Ik dat we alleen in Europa die dingen hadden, dat beest is zeker heel wat waard?

• 19 December 2009 - 10:51

Peter:

Er zijn gewoon te weinig auto's daar om de bumperklevers door (on)natuurlijke selectie kwijt te raken. We hebben in Schotland het idee gehad met de vierbenige witte pluizenbollen dat die evolutie daar al plaatsgehad.